JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Tre minuter med Anna Svärdemo Alander
på Elektronikindustriföreningen som tecknat ett avtal med amerikanska inköpskonsulten Isuppli som ger medlemmarna rabatt på företagets marknadsanalyser och rapporter.
Varför gör ni det här?
- Marknadsinformation är alltid intressant och något som efterfrågas av medlemmarna. Via Isuppli och dotterbolaget Stanford Resources kan medlemmarna få analyser på elektronikkomponenter, slutmarknad, specifika tillämpningar eller geografiska områden. Företaget har 130 anställda och 45 av dessa är analytiker placerade i USA, Europa och Asien.

Rapporterna kostar från cirka 10 000 kronor och uppåt, vilken rabatt får era medlemmar?
- Varje företag får sluta ett eget avtal med Isupplis Svenska kontor. Vilken rabatt det blir vill jag inte säga men det beror på volymen.

Subventionerar Elektronikindustriföreningen rapporterna?
- Nej, avtalet kostar ingenting för föreningen. Vi blev kontaktade av Isuppli och öppnar dörren till våra medlemmar. Man kan säga att vi står för marknadsföringen.

Hur länge gäller avtalet?
- Vi ska göra en utvärdering efter årsskiftet och se hur många som nappat. Sedan får vi se hur vi går vidare. 70 procent av våra medlemmar har mindre än tio anställda men jag tror att rapporterna kan vara värdefulla för lite större företag som vill växa utomlands.

Per Henricsson
MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Anne-Charlotte Lantz

Anne-Charlotte
Lantz

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)